-->

Theme Layout

Boxed or Wide or Framed

Theme Translation

Display Featured Slider

Featured Slider Styles

Display Grid Slider

Grid Slider Styles

Display Trending Posts

Display Author Bio

Display Instagram Footer

Dark or Light Style

Používá technologii služby Blogger.

Počet zobrazení stránky

Prohledat tento blog

Blog Archive

Facebook

sobota 4. května 2013

Daring bakers challenge: Savarin after eight


 

Lehce opožděně vkládám další výzvu odvážných pekařů a to dezert savarin. Když se řekne savarin vybaví se mi nějaký dort, dokonce mám takový pocit, že jsem ho snad ani nikdy neochutnala, nevím proč se mi vybavuje něco plné hutného krému. Je čas odhodit předsudky a zkusit savarin. Pečlivě jsem si přečetla recept a musím říci, že několikastránkový popis celé výroby mne tak nějak nelákal. Kynutý bochánek, který pak budu marinovat v ledovém čaji, pomazávat marmeládou, plnit krémem a zdobit ovocem? No nic moc vyhlídka.Ale co, troubu už mám k dispozici a slíbila jsem si, že žádnou výzvu nevynechám. Venku prší, takže na zahradě být nemohu. Rozhodla jsem se, že tedy zaexperimentuji a savarin bude jako moje oblíbená čokoláda after eight - tedy čokoládovo - mátový. Mimo jiné after eight ( v překladu po osmé) odpovídá i to, že jeho příprava se skládá z malých kroků, mezi kterými postupně necháváte těsto kynout a odpočívat. Proto když začnete s pečením po obědě před osmou neskončíte. :o)
Těsto na savrin jsem převzala přesně podle zadání. 
Na savarin si připravte:
350 g hladké mouky (50% jsem nahradila špaldovou moukou)
2 lžíci vlažné vody
lžíci a půl sušeného droždí
6 vajec - bílky a žloutky oddělíme
20 g cukru
75 g změklého másla
lžička soli
trochu másla na omaštení pracovní plochy, rukou, aby se těsto nelepilo

Z vlažné vody, 3 lžic mouky a droždí zpracujeme kvásek a dáme do tepla vykynout - cca hodinu. Po 30 minutách dáme bílky do mísy a za pomalého hnětení přidáme cca 270 g mouky. Necháme odpočinout dalších 30 minut.  Do těsta přidáme kvásek a prohněteme. Postupně do těsta přidáme následující suroviny, které po jedné důkladně prohněteme: žloutek, lžíci mouky, žloutek, lžíci mouky, cukr, žloutek, lžíci mouky, žloutek, sůl, lžíci mouky, žloutek, lžíci mouky, poslední žloutek a lžíci mouky. Pokračujeme v hnětení těsta ještě dalších pár minut. Těsto má správnou konzistenci, když ho vytáhneme a ono se nám táhne, ale neroztrhne - trochu jako těsto na tažený štrůdl.
Přikryjeme těsto folii a necháme odpočinout dokud nenakyne do trojnásobku své velikosti (cca 2 - 3 hodiny). Mezitím si připravíme formu, kterou vymažeme máslem- použila jsem keramickou formu na bábovku.    
Savarin se po upečení máčí v sirupu. V originále je sirup složený z ovocné šťávy, cukru a ledového čaje.
                                             Připravila jsem si sirup mátový, z těchto ingrediencí:
2 hrnky vody
1 hrnek jablečno-hruškového moštu
3 velké hrsti máty
200 g cukru
Svařila jsem mošt, s vodou a mátou. Nechala jsem ho vařit cca 5 minut, poté jsem mátu vyndala a přecedila, do vývaru jsem přidala cukru a dobře rozmíchala. Nálev má intenzivní chuť po mátě a je poměrně sladký, vzniklo mi ho něco kolem 800 ml. Vsákl se mi skoro všechen.

Z těsta uhněteme bochánek, v jehož prostředku uděláme díru a vložíme do bábovkové formy, necháme nakynout cca 1 hodinu a peěeme v troubě rozpálené na 170 stupňů asi 40 minut. Necháme vychladnout. Savarin máčíme - poléváme mátovým sirupem.

Savarin jsem polila ganache, a dozdobila vyšlehanou ganache, kterou jsem připravila z:
1 balení čokolády na vaření
1 balení smetany na šlehání (cca 150 ml)
Smetanu přivedeme k varu a přídáme čokoládu, odstavíme z ohně a za stálého míchání necháme čokoládu rozpustit. Lžící nepravidelně polejeme savarin a zbytek směsi necháme úplně vychladnout. Směs poté vyšleháme a ozdobíme jí savarin.

Ve stejný den  jako savarin jsem pekla i krambl a musím konstatovat, že rebarborový krambl a pokud budu porovnávat poměr námaha/výsledek mnohokrát u mne vyhrává krambl. Savarin pro mne byla zajímavá zkušenost, ale myslím, že ji jen tak opakovat nebudu. 

Savarin se sirupem a "ganache glazé" 
Savarin finální podoba

Mátový sirup
Servírování s ganache krémem

QuickEdit
Nikola Mrázová
0 Comments
Share This Post :

You Might Also Like

Žádné komentáře:

Okomentovat

Follow @SunriseSunsetBlog